מציינות 40 שנות פעילות

צילום: מור אמגר

ידידות וידידים יקרים,

שנה חדשה בפתח ואלה ימים מרגשים במיוחד עבורנו: עמותת "אישה לאישה" מציינת השנה את שנת הארבעים לפעילותה.

ב–2 בנובמבר נציין בחגיגיות את יום הולדתנו הארבעים באירוע השנתי של העמותה.
כל הפרטים להלן. אנחנו מקוות שתוכלו להיות איתנו. שימו לב: האירוע השנה הוקדם והמכירה כבר יצאה לדרך!

ארבעים שנות פעילות הן סיבה לסיפוק ולגאווה - על החותם החברתי שהטביעה "אישה לאישה" ועל מאות רבות של משפחות שהמקלט ודירות המעבר שלנו היוו עבורן נקודת מפנה ביציאה ממעגל האלימות.

גם בשנה החולפת זכינו ללוות כמאה נשים וילדיהן. אנחנו ממשיכות במאמץ לשמר את הקיים ולפתח תוכניות חדשות ועדכניות, בתקווה שיבוא יום וכל אישה וכל ילדה וילד ירגישו בטוחים בביתם.

קשה לדמיין את צמיחתה של העמותה שלנו בלי האכפתיות והחיבוק העוטף של קהילת "אישה לאישה". זכינו בכם.ן ואנו מלאות הערכה על התמיכה בחומר וברוח.


בציפיה לראותכם.ן באירוע ובברכת שנה טובה ומבורכת,  

נעמי שניידרמן, מנכ"לית

אירוע ההתרמה השנתי -02.11

לרכישת כרטיסים

"דמיינתי מקלט כמקום חשוך... הופתעתי לראות בית יפה, נעים ומזמין"

רינה (שם בדוי), הגיעה לאחרונה למקלט ושיתפה אותנו בסיפורה האישי:

"המחשבה לברוח למקלט ליוותה אותי הרבה זמן. ההתפרצויות שלו היו בלתי נסבלות. הוא היה אובססיבי, קנאי והאלימות שלו רק החמירה עם השנים... אך דמיינתי מקלט לנשים מוכות כמקום חשוך, עם קירות בטון חשופים, וזה הרתיע אותי", כך אומרת לנו רינה (שם בדוי), בת 35. "כשהגעתי לכאן הופתעתי לראות בית יפה, נעים ומזמין". לקריאה נוספת 

לצפייה בסרטון שליווה את תערוכת האיורים "לצאת מהמעגל".

בקיץ האחרון הצגנו בבית ציוני אמריקה את התערוכה "לצאת מהמעגל", שבמרכזה איורים לטקסטים מעולמם של ילדי המקלט. בערב הפתיחה התרגשנו לארח את ד"ר אדהם עבדאללה, ששהה במקלט שלנו כשהיה ילד ושיתף בסיפורו האישי. 
בתמונה: ד"ר עבדאללה ואנדי סומר, לשעבר מנהלת בית הילדים, במפגש מרגש אחרי שנים רבות.

נפרדות ממילדרד וייסמן, ז"ל – ידידת אמת

הצטערנו לשמוע על פטירתה של מילדרד וייסמן, ז"ל, אחת התורמות הוותיקות של עמותת "אישה לאישה", שהלכה לעולמה בגיל 102. 

פגשנו לראשונה את מילדרד, פמיניסטית גאה ותומכת בזכויות נשים, באמצע שנות השמונים כאשר ביקרה אותנו במבנה הרעוע ששירת אותנו כמקלט בתחילת הדרך. הקשר שנוצר בינינו היה מידי וזכינו מאז אותה פגישה להינות מנדיבותה של מילדרד ובאמצעותה גם מנדיבותם של חבריה ועמיתיה.

בזכות מענק משמעותי מאוד של משפחת וייסמן בשנת 1990 התאפשר לעמותה להעביר את המקלט למבנה הקבע שלו, הבניין היפה שהוא ביתנו עד היום. בשנת 2010, לאחר פטירתו של ג'ורג', בן זוגה של מילדרד, היא החליטה להרחיב עוד את הסיוע שלה לעמותה והכריזה על מענק נאה נוסף, ירושה מעיזבונו של בעלה המנוח.  

כאשר שמענו על פטירתה של מילדרד, ז"ל, נזכרנו, אלו מאתנו שזכו להכיר אותה באופן אישי, באופי הנדיב והנגיש שלה. אנו משתתפות בצערה של המשפחה, שאיבדו אם וסבתא - אשת חיל, יוצאת דופן בפועלה.
בתמונה: מילדרד וייסמן, ז"ל, ורחל ביאלר, מנהלת המקלט (לשעבר), בביקור במקלט בשנת 2010.

תודות מיוחדות:

לדבורה ומאיר חרש - על קמפיין התרמה לציון יום הולדתו של בנם אריאל, ז"ל, שהיה מתנדב שירות לאומי במקלט. בזכות מאמציהם עברנו את היעד שהצבנו וגייסנו קרוב ל-50,000 ₪. בנוסף אירחו דבורה ומאיר מופע קסמים נהדר בבית הילדים – גם כן לזכרו של אריאל, ז"ל.

לתהל, ניצן, אדווה ודבורה, תלמידות אופ"ק, היקרות - שיזמו וקידמו קמפיין גיוס לטובת ילדי בית הילדים, במסגרת קורס ליזמות חברתית. 

למקהלת קול נשים (קולרדו) - על חידוש מסורת קונצרט ההתרמה לגיוס תמיכה משמעותית לעמותה, לאחר הפסקה בעקבות הקורונה.

למיכל רפפורט - על תרומת זמנה וכישרונה הרב בעיצוב גרפי לעמותה זו השנה הרביעית.

לבנק ירושלים - על ארגון ותרומת כרטיסי כניסה לסופרלנד לילדי המקלט ודירות המעבר.

לאלישבע מקומקום, בית תה - על תרומה עקבית של לחמים ומאפים מיוחדים.

לפרופסור צפירה גרבלסקי ליכטמן - על תרומת הרצאה מרתקת בערב הוקרה למתנדבות. 

לסטייליסטית, אריאלה שטיין, למאפרת, מירי שפיצר, לצלמת, סטפאני מידיאן ולמורן לחמי - על חלקן בערב סטיילינג שנערך לנשות דירות המעבר.

לשגית קליינמן, סופיה רוזנבאום ורונית טורגמן - על ארגון ומימוש ערב סטיילינג לנשים במקלט. 

למשפחת באן - על ארגון ואירוח קונצרט התרמה למען העמותה בביתם.

לתרומה

עמותת "אישה לאישה" פועלת בחסות ובמימון חלקי של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.
תודתנו נתונה ל:
אנאתה בע"מ; קרן האריס; ננסי וולד; משפחת לוין, לזכרו של שמריהו; הקרן לירושלים; קרן משפחת ללין (דרך פדרציית ניו ג'רסי); מתן – משקיעים בקהילה; פי אי אף; ארלין קוגוד; קול נשים (מקהלת הקהילה היהודית בקולורדו); קוקה קולה ישראל; קרן קרמה; קרן משפחת שטיינהרדט בישראל; קרן סאמיס, סיאטל; קרן קלור לישראל; קרן רוכלין, קרן שוסטרמן-ישראל, ומאות התורמים הפרטיים והידידים שלנו.