לאתר א.מ.י

בחירות בא.מ.י

בסוף החודש יתקיימו בחירות לועד המנהל של אמ״י. אני קורא לכל חברי הארגון לבוא להצביע ולהשפיע כיצד יראו השנים הקרובות של אמ״י. תודה לכל אלה אשר העמידו עצמם לבחירה, נאחל הצלחה לכולם!


רון גנג | יו"ר ועד המנהל

מועד הבחירות
בין התאריכים 26-28.6.22
בין השעות 10:00-14:00
במשרדי העמותה, סינמטק תל אביב
רחוב הארבעה 5 תל אביב


בתאריך 28.6 הקלפי תהיה פתוחה גם בין השעות 16:00-19:00


 רשימת מועמדים ועד מנהל  

מועמדים מועד המנהל היוצא


רון גנג


זמר. יו"ר הועד המנהל א.מ.י ומנכ"ל עמותת מיל"ה (מרכז ישראלי למקהלות ולחבורות זמר)

חברות וחברי אמ"י, יקרות ויקרים, אני מבקש לפנות אליכם לראשונה לאחר היבחרותי ליו"ר אמ"י, איגוד אמני ישראל. נבחרתי על ידי הועד המנהל של אמ"י בהיותי חבר בועד, עם פרישתו וסיום תפקידו של  היו"ר הקודם, ידידי יעקב, יענק'לה מנדל.

אני נכנס לנעליהם של יושבי הראש לדורותיהם, מי שהקימו את אמ"י והוליכו אותו בנתיבים מפוארים, אילי גורליצקי, מוסקו אלקלעי ז"ל, שייקה לוי, דודו דותן ז"ל, חנן יובל ויעקב מנדל, ועושה את זה בחרדת קודש ובתחושת שליחות גדולה ואחריות כבדה. אמ"י איגוד אמני ישראל הנו הגוף שחרש את התלם הראשון בישראל בדאגה למעמד האמן ולרווחתו ולמקומה של התרבות בפסיפס החיים בארץ, ואני כולי נרתם למשימת השימור והקידום של כל הערכים הללו.


איל באיער

חבר הועד המנהל של א.מ.י בשמונה השנים האחרונות ומכהן כסגן יו״ר א.מ.י

איל הוא קוסם ואמן חושים שמופיע בארץ ובעולם כבר 45 שנה, כיהן כסגן נשיא אגודת הקוסמים וזכה בפרס מפעל חיים מטעם א.מי בגין תרומתו ופעילותו למען הקוסמים והאמנים. 

איל מרכז את נושא ההתנדבויות באגודת הקוסמים, ובעצמו הופיע בהתנדבות מאות פעמים לנזקקים, לחולים ולחלשים - ילדים ובוגרים. 

הוא בעלים של חברה בתחום המולטימדיה וגם שותף בסטארט-אפ בתחום מניעת נפילות בקרב קשישים.

איל פעיל בוועד המנהל של א.מ.י ומסייע לפעילות בכל דרך אפשרית.  


יעקב שפירו


אני, יעקב שפירו, זמר ושחקן תיאטרון וקולנוע, חבר בא.מ.י. משנת 1961.
1. אני כיום חבר ועד המנהל של א.מ.י.
2. נלחמתי 3 שנים נגד מנהל תיאטרון יידיש שפיל ודרשתי שווה זכויות לשחקני א.מ.י. להופעות בבתי אבות. דבר שהיה בלעדי לשחקני וזמרי יידיש שפיל. הצלחתי במשימה זו.
3. נלחמתי נגד האקדמיה לקולנוע בישראל נגד כוונתם למחוק את נציגות א.מ.י. מההנהלה שלהם. גם כאן ניצחתי.
4. תרמתי מכספי האישי לאומנים, חברי א.מ.י. בזמן הקורונה, לשחקנים שלא היה להם ממה להתקיים.
5. באופן אישי ערכתי מבצע התרמות למען א.מ.י.
אני בגילי עדיין מוכן לתרום למען אמני ישראל. הכל תלוי בכם חברים יקרים. עבודה רבה לפנינו.


 רשימת מועמדים ועד מנהל

מועמדים חדשים

הרשימה היא לפי סדר הא"ב של שמות המשפחה 

יונה אליאן

שחקנית תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה ישראלית. כלת פרס התיאטרון הישראלי ופרס אמ"י על מפעל חיים.


מרים אנגל

כוריאוגרפית, רקדנית, אמנית במה רב תחומית מנכ"לית, מנהלת אמנותית להקת המחול אנגלה Jerusalem International Solo Dance Festival ועמותת מרחב מחול - ארגון תרבות, יזמות והכשרה מקצועית, המקדם תוכניות מחול וקהילה בירושלים. מייסדת ויוצרת פרויקט LoveINg ANKARA, LoveINg JERUSALEM סמנכ"לית תיאטרון מיקרו, ירושלים חברה בעמותת הכוריאוגרפים זוכת פרס קרן תרבות אמריקה-ישראל 2006 הצטרפתי לא.מ.י ב-2008 ולקחתי חלק בוועדת ההיגוי ובשינויים משמעותיים שנעשו בתחום ובמרחב בו עבדתי בסיוע האיגוד. לצד ההישגים הגדולים האתגרים והפערים עוד ישנם וסוגיות חדשות וישנות עולות. אני רואה את ייחודו של א.מ.י ברב-תחומיות של האיגוד, ביכולת ובפוטנציאל ליישם ולשנע עקרונות, יצירתיות ותובנות בין המחלקות השונות ואל השטח.


עוזי אסנר

יליד 1956. מוזיקאי ומעבד, וכן מנצח על מקהלות ותזמורות. את דרכו המוזיקלית החל בלהקות צבאיות. היה בלהקת חיל הים ובלהקת פיקוד הדרום, כמו כן שימש כמעבד של הלהקות בין השנים 1978-1974. אסנר מנצח על מקהלות רבות כגון: האירוסים בית אלפא, חבורת הזמר מטה אשר, "שירון" מהוד השרון ומקהלת נוצרים אוהבי ישראל בדנוור ארצות הברית, ו"שובבי הגבעה" - להקת ילדים בגבעת שמואל. הוא שימש כמנהל מוזיקלי בתוכניות טלוויזיה רבות. הוא מופיע בתוכניות זמר בכל הארץ עם אחיו חיים אסנר. השניים מכונים "האחים אסנר", ומקיימים סדרות זמר מפוארות בהיכלי התרבות הגדולים ברחבי הארץ.


אסתר בואס

ילידת שווייץ, בוגרת אקדמיה למשחק בציריך שבשווייץ Zurich University of the Arts – M.A.

שחקנית תיאטרון, טלויזיה קולנוע בגרמניה שוויץ ואוסטריה. חברת ארגון השחקנים הגרמני. עלתה לישראל בשנת 2003 וחברת א.מ.י מ-2006 ואילך. מדורגת מטעם הועדה אמנותית במשרד העלייה וקליטה כ-"מצטיינת במיוחד" כמשתתפת בהצגות פרינג' שונות. היא רצה עם יצירה שלה "שתיקה כואבת" של תיאטרון מחול כחמש שנים. מדובבת וקריינית לסרטים. חברת הועדה המרכזית בארגון לניצולי שואה מאוסטריה. מתורגמנית.

ארצה לסייע לאמנים עולים מניסיוני כשחקנית שעלתה ארצה ולא ידעה כלום על עולם התיאטרון כאן. אתן להם כלים להתמודדות, איך להמשיך את הקריירה שלהם במקום חדש ולא מוכר. ארצה לפעול ולסייע להם בדרכם החדשה. 


גבי ברלין

שמי גבי ברלין. אני זמר המופיע שנים רבות. הייתי חבר בלהקת השריון ובלהקות נוספות והופעתי גם כסולן. תוך כדי ההופעות סיימתי לימודי ביולוגיה והייתי מורה במשך למעלה מ-20 שנה - לימדתי וחינכתי אלפי תלמידים.

תמיד אהבתי לשתף קהל בהופעה, וכך התחלתי בשירה בציבור. אני משמש כיו"ר הארגון של מנחי השירה בציבור.

הצטרפתי לא.מ.י לפני כ-40 שנה ונבחרתי לוועד המנהל שבו הייתי חבר בוועדת הזמר העברי וגם טיפלתי במצבם הקשה של האמנים הוותיקים עם חברתי לוועד המנהל תמי ספיבק ז"ל.

אני קורא לכם לבחור בי כדי שאוכל להמשיך באותה הדרך: לדאוג לרווחת אמני ישראל!!! לדעתי זהו תפקידה של העיקרי של א.מ.י! 

תומר גיאת

נולד בשנת 1993 בירושלים. רקדן מקצועי, מופיע, יוצר, מלמד, מנהל חזרות ומטפל. החל את לימודיו בבלט ומשם התפתח למגוון סגנונות מחול ופרפורמנס. פועל מהצורך לתקשר דרך התנועה על הבמה ולהפוך מחול למתקשר. ניכר בכל יצירה בה תומר לוקח חלק כי אישיותו וחוויות חייו משמשות חלק בלתי נפרד מהיצירה וייחודה. בוגר תיכון אהרון קציר רחובות ו"המסלול להכשרת רקדנים" בניהולם של אופיר דגן ונעמי פרלוב. מזה עשור פעיל בעולם המחול העכשווי בישראל. עובד עם מגוון רחב של יוצרות ויוצרים בארץ ובעולם. זוכה מלגות מטעם ImPulsTanz, קרן שרת (אמריקה-ישראל), מענק מועצת הפיס לתרבות ואמנות וקרן יוצרים עצמאיים- משרד התרבות והספורט.


בת חן הוורדי וקשי

מפיקה, מפתחת ומלווה אומנותית, מעצבת תנועה, מנהלת חזרות ומנהלת הצגה. רקדנית ומורה למחול בתחום הסטפס ומחול מודרני. מדריכת פילאטיס וג'יירוקינסיס.

הנני ילידת ישראל. בת 40. נשואה ואמא לשלושה. תנועה ומחול באים לידי ביטוי בי כאשת מקצוע, אמא, בת זוג, אחות, בת ואישה. הם עיצבו את גישתי לחיים ואת בחירותיי.

בעבודתי בתחום התנועה והמחול אני מעודדת אותנטיות, כנות ואמת, ודיוק מקצועי (טכני ואומנותי). מנסיוני אלה הכלים ליצירת מוטיבציה פנימית ומשם בניית קבוצת אנשים עם מטרה משותפת – משפחה, קהילה. ואלו הדברים ביותר שיכולים לקרות בסטודיו, על הבמה ומחוצה לה.

אני חברה באמ"י מ-2006 ובמהלך כל השנים צפיתי, נעזרתי ולקחתי חלק בפעילות הענפה של האיגוד ולתמיכתו באומנים מתחומים שונים. וכעת, אחרי תקופה ארוכה שנשלטנו על ידי הלא נודע (בעקבות מגפת הקורונה), אשמח לקחת חלק במערך הפיתוח, העצמה וקידום מעמדם.ן של אמני אמ"י ושל אמ"י כקהילה מאוגדת.
אודה לכם.ן על תמיכתכם.ן בבחירות הקרובות 

ענבר טנזר

רקדנית מקצועית, יוצרת, מורה למחול בעשור האחרון, מטפלת מוסמכת בשיטת ״אילן לב״, מנהלת חזרות והצגות בהפקות שונות בארץ. החלה לרקוד בגיל צעיר ובאופן מקצועי בגיל 20 לאחר שסיימה את שירותה הצבאי. בוגרת הסדנה להכשרת רקדנים בגעתון. רקדה בלהקת המחול הקיבוצית הצעירה של הכוריאוגרף רמי באר. ענבר היא רקדנית פעילה כבר עשר שנים ועבדה עם כוריאוגרפיות שונות כמו: ענבל פינטו, שלומי ביטון, סאלי אן פרידלנד, נימה יעקובי ועוד.ֿ משנת 2015 היא האסיסטנטית של הכוריאוגרף איציק גלילי ועובדת איתו בארץ ובעולם. ענבר מטפלת בשיטת ״אילן לב״ משנת 2016 ומלווה אנשים בתהליכים אישיים. יוצרת ומופיעה באופן עצמאי ומלמדת במגמת המחול בתיכון לאמנויות עירוני א׳ ובביה״ס למחול ״הקבוצה ביפו״.
אני רוצה לייצר ולקדם זכויות לרקדנים.ות בארץ.


חגית פרבר

אני חגית פרבר, 64 שחקנית קולנוע ובוגרת תיאטרון ״במת עשרה״ בירושלים. שיחקתי גם בסרטו של קופולה Signal 7, בתפקיד נשי ראשי. אמנית רב תחומית, ציירת, פסלת, כותבת שירים שחלקם הולחנו ומבוצעים. מפעל חיי ב-30 השנים האחרונות: תעוד ושימור התרבות והזמר העברי בטלוויזיה. הפקתי למעלה מ-500 תוכניות אותן ביימתי, ראיינתי וערכתי. בתוכניות האלו, האמנים והיוצרים זוכים לחשיפה, קידום וגם לתמלוגים בגין שידורים בטלוויזיה!
אני רוצה להמשיך ולפעול נמרצות וביושר למען האמנים/יות, לשמור על זכויותיהם/ן ללא כל הבדל ביניהם! בהצלחה לכולנו.


יגאל פרי

שמי יגאל פרי בן 72.5, מציג את מועמדותי לוועד המנהל כדי לפעול למען הזמרים הוותיקים באמ"י ולפעול לשתפם באירועים שונים. חבר בוועד המנהל של מיל"ה שנים רבות ועד עתה ושותף בבניית פרויקטים יחודיים בעמותה והפקתם בפועל וכמובן שר בשני הרכבים. פעיל למען הציבור ומקדם פרויקטים רבים בהתנדבות. בין השנים 2007-2016 שימשתי כ-יו"ר מינהלת שכונת "משכנות המוסיקה" בראש העין . שימשתי בין השנים 1990-2003 כיו"ר ועד שכונות ביהוד וזכינו בפרס "מגן השר לאיכות הסביבה" מידי השר יוסי שריד. גמלאי של התעשייה האווירית. עבדתי 43 שנים בחברה בתפקיד איש תפ"י בתחום לוגיסטיקה במפעל מטוסי מנהלים.


קונסטנטין קוטלניקוב

זמר אופרה, חזן, מורה לפיתוח קול.

יליד אוקראינה, בוגר האקדמיה למוסיקה באודסה (תואר שני במוסיקה). ב-1995 ערכתי את הופעת הבכורה שלי בתיאטרון מריאינסקי בסנט פטרסבורג בתפקיד הרוזן אלמוויוה באופרה "הספר מסביליה" והתחלתי קריירה בינלאומית כזמר אופרה. בבתי אופרה שונים ביצעתי 20 תפקידים, עליתי לישראל בשנת 2015. מופיע בפסטיבלים ישראלים, מופעי תיאטרון יידישפיל, מורה לפיתוח קול בקונסרבטוריון וחזן בית כנסת. תורם לחברה - ומופיע בבתי אבות ודיורי מוגן ברחבי הארץ. השתתף במופעים לכבוד תמיכה לאוקראינים.
ארצה לקדם את האמנים עולים שחווים קשיי קליטה בארץ.


צילמה: הלה עמנואל גור

רוחמה רז

זמרת ותיקה כ-45 שנה על במות הארץ. שרה משירי ארץ אהבתי. הוציאה 10 אלבומי סולו. מופיעה גם בהרכבים רבים כגון: "שיר בדרך אליך"- עם המשוררת רחל שפירא. רוחמה שרה משירי המשוררת ורחל מספרת על שיריה. מופע שכבר רץ מעל 15 שנה בהצלחה רבה "התחדשות" עם ללי שמר. משיריה של אמא נעמי - ללי מספרת ורוחמה מבצעת ו" חלומות" ערב משיריה של רוחמה מכל תקופות הקריירה המוסיקלית שלה.

אני מאמין של רוחמה, רק בעבודה מתמדת ונאמנות לאומנות שלך, אתה יכול להתקדם וגם להצליח רק אם תמשיך לזרוע, וגם אם לא תראה מיד- התוצאות תגענה.


 רשימת מועמדים ועדת ביקורת

הרשימה היא לפי סדר הא"ב של שמות המשפחה

דנדי שמואל אסרף

 קוסם ואמן אשליות ישראלי. ידוע בשם הבמה "דנדי",  כיהן כיו"ר אגודת הקוסמים בישראל (2004-2000).


ניקו בר

שחקן, מדבב ובמאי קולות ישראלי. בוגר הסטודיו למשחק בהנהלת ניסן נתיב


מישה גל

משה פסקר גל, שחקן קולנוע וטלוויזיה, חבר האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה ישראלית, מפתח שיטת "צופן גל" לחיים בריאים.


רפי טיילור

שחקן ובמאי חמישים שנה. בתיאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה. שימש בשנות התשעים כסגן יו"ר א.מ.י ויו"ר מופעים חיים. פעל רבות, בהתנדבות, בהשבתת הפקות תיאטרון, צילומי קולנוע וטלוויזיה ודאג שכל מי שהפר את חוזי א.מ.י, ישלם על כך. דאג לרווחת החברים והחברות, לבריכות שחייה לכל המשפחה בחינם, הפקת ימי כיף. כרטיסים במחירי מינימום לכל התיאטראות בארץ. הקים את תיאטרון הפרינג' בצוותא ובבית ציוני אמריקה. ייצג את א.מ.י בוועד המנהל של "האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה בישראל" בהתנדבות מלאה.


 רשימת מועמדים ועדת משמעת

דינה דורון

שחקנית תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה ישראלית ומנחת סדנאות למשחק ולמשחק מול מצלמה


יוסי סגל

חבר א.מ.י שנים רבות, פעיל בכל התחומים. שחקן, במאי, מפיק (הבימה הקטנה) ומנהל שחקנים. בוגר האקדמיה לדרמה בלונדון (R.A.D.Aׁ) - במשחק וניהול הצגות. ידוע ביחסי האנוש הטובים וההגונים לחבריו. יודע לתת מקום לכל אחד.


אמל מורקוס

שחקנית וזמרת, חוקרת תרבות, מפיקה, שחקנית, מנחה, מגישה ועורכת תכניות טלוויזיה ורדיו בנושאי תרבות ואומנות וסיפורי עם בשפה הערבית, בוגרת בוגרת בית צבי לאמנות הבמה והקולנוע.